اصول شی‌گرایی در PHP

مبتدیان ، ابتدا برنامه نویسی procedural را می آموزند.اما ، قبل از اینکه خیلی طولانی بشه ، آنها سطح می گیرند.ناگهان ، یک الگوی کاملاً متفاوت معرفی می شود: برنامه نویسی شی گرا. آنها می دانند که باید سالها صرف تحقیق و یادگیری کنند که دقیقاً معنای کار با آبجکت ها و پیام ها را درک کنند.

در این سری با اصول اصلی برنامه نویسی شی گرا در PHP آشنا می شوید. ما با ساختارهای اساسی شروع خواهیم کرد و راه خود را پیش می بریم.

اصول شی‌گرایی در PHP

فهرست برنامه آموزشی

    1. Classes

      مدت آموزش 4:42

      بیایید با معرفی کلاسهای PHP شروع کنیم. من دوست دارم یک کلاس را به عنوان یک طرح یا template که ساختار کلی را برای برخی از concept ها درپایه کد نویسی شما تعریف می کند ببینم و بهش بپردازم.

    2. Objects

      مدت آموزش 9:24

      اگر یک کلاس blueprint است ، یک object نمونه ای از آن طرح یا blueprint است. در این درس ، شما می آموزید که چگونه چندین instance یا نمونه از کلاس ایجاد کنید ، همچنین چگونگی تعریف و تنظیم وضعیت داخلی و نحوه اعلام و شناسایی constructor های استاتیک که بهتر بیانگر چگونگی صحبت در زندگی واقعی هستند.

    3. Inheritance

      مدت آموزش 10:47

      وراثت (Inheritance ) به یک کلاس اجازه می دهد خصوصیات و رفتار یک کلاس دیگر را به ارث ببرد . به همان روشی که child خصوصیات parents خود را به ارث می برد. در این درس چندین نمونه از وراثت در عمل را مرور خواهیم کرد.

    4. Abstract Classes

      مدت آموزش 8:00

      یک کلاس انتزاعی (abstract )برای هر ساب کلاس یک template یا پایه ارائه می دهد. در این درس ، ما با یک مثال کار خواهیم کرد که نشان می دهد چگونه ، چرا و چه موقع ممکن است به یک کلاس انتزاعی برسید.

    5. Handshakes and Interfaces

      مدت آموزش 8:29

      به interface مثل یک کلاس بدون رفتار فکر کنید. در عوض ، یک سری پروتکل خاص را توصیف می کند. هر کلاسی که این پروتکل ها را امضا کند باید آن شرایط را رعایت کند. بیایید این ایده را با استفاده از نمونه ثبت نام خبرنامه مرور کنیم.

    6. Encapsulation

      مدت آموزش 12:28

      Encapsulation به کلاس اجازه می دهد تا سیگنالهایی را بیرون بفرستد که برخی از داخلی ها private هستند و نباید به آنها دسترسی پیدا کنید. بنابراین در هسته اصلی ، محصورسازی (Encapsulation ) در مورد communication است.

    7. بیایید به سمتobject composition بریم. برای ساده تر کردن مفهوم ، composition زمانی است که یک object دارای یک اشاره گر به یک object دیگر است. این به ما امکان می دهد تا با ترکیب انواع مختلف ، عملکردهای پیچیده ای بسازیم.

    8. Value Objects and Mutability

      مدت آموزش 13:40

      مقدار یک آبجکت ، بیشتر از هر identity خاصی توسط داده ها (یا value) آن تعیین می شود. برای نشان دادن این موضوع ، سه اسکناس پنج دلاری را که روی یک میز قرار دارد تصور کنید. آیا یک اسکناس در مقایسه با دو مورد دیگر هویت یونیکی دارد؟ از منظر ما ، نه. پنج دلار بدون در نظر گرفتن کدام اسکناس انتخاب شماست ، پنج دلار است. با این حال ، این را با دو انسانی مقایسه کنید که نام و نام خانوادگی یکسانی دارند. آیا آنها یکسان هستند یا هر فرد هویت منحصر به فردی دارد؟ البته در این مورد ، جواب دوم صحیح است.

    9. Exceptions

      مدت آموزش 16:56

      هر وقت کد شما با شرایط غیرمنتظره ای روبرو شد که نمی توانست آن را اداره کند ، یک استثنا باید اجرا شود. در این درس ، "چرا ، چگونه ، و چه موقع" رخ دادن استثنائات ، و همچنین برخی از روشهای جالب برای بهبود خوانایی از طریق نام گذاشتن (naming )و constructors استاتیک را مرور خواهیم کرد .

× در حال پاسخ به: